본문 바로가기

HH

HH.234, 27장, '천사들의 언어'(HH.234-245)

27

천사들의 스피치

The Speech of Angels

 

234

천사들도 지상의 사람들처럼 서로 말을 한다. 말의 내용도 다양하다. 예를 들면, 가정, 사회, 그리고 도덕적, 영적 생활에 대한 문제 등이다. 그들의 대화는 보다 내적인 사고에서 나오기 때문에, 훨씬 더 지성적이라는 것을 제외하면 사람들이 대화하는 것과 다르지 않다. 나는 허락하심 하에 자주 그들과 교류했고, 친구처럼, 또는 낯선 사람처럼 그들과 대화를 나눌 수 있었다. 그럴 때 나는 그들과 같은 영적 상태에 있었기 때문에, 내가 이 세상 사람과 얘기하고 있는 줄 알았다. Angels talk with each other just as men do in the world, and on various subjects, as on domestic matters, and on matters of the civil state, and of moral and spiritual life. And there is no difference except that their talk is more intelligent than that of men, because it is from more interior thought. I have been permitted to associate with them frequently, and to talk with them as friend with friend, and sometimes as stranger with stranger; and as I was then in a state like theirs I knew no otherwise than that I was talking with men on the earth.